O tym, że folia PPF chroni samochód przed uszkodzeniami mechanicznymi, promieniowaniem UV i czynnikami chemicznymi, a jednocześnie polepsza jego wygląd, wie każdy. Aplikujemy ją, aby auto lepiej wyglądało (np. uzyskało piękny, szklisty połysk, jak w przypadku aplikacji folii transparentnej błyszczącej) oraz aby przedłużyć żywotność karoserii bez uszkodzeń. Gdy na lakierze znajduje się folia, kamyczki odpryskujące na drodze nie uszkodzą nam nawierzchni auta już tak łatwo, bo folia sama w sobie stanowi grubszą nawierzchnię niż sam lakier. Dodatkowo, folia jest samoregenerującym się materiałem, co oznacza, że po uderzeniu małego i ostrego przedmiotu lub po zarysowaniu go, jest szansa, że z czasem powróci on do swoich pierwotnych fizycznych właściwości, bez szwanku dla wyglądu auta (dzieje się tak pod wpływem ciepła). Dlatego z folią PPF można liczyć na to, że błędy popełniane przy użytkowaniu, np. zbyt agresywne, nieprawidłowe mycie auta, czy zbyt częste zostawianie auta w pełnym słońcu lub problemy z owadami, które brudzą karoserię czasami na długo, mogą nie być problemem. Przede wszystkim dlatego, że to ostatecznie folia przyjmie te obciążenia. Po drugie, dlatego, że auto oklejone folią łatwiej jest myć. Dłużej też można cieszyć się świeżym kolorem auta, gdy jest ono oklejone folią PPF.
Jednak to wszystko jest oczywiste i powszechnie wiadome. Natomiast pytaniem, na które odpowiedź nie jest już tak jasna, jest to , czy folia PPF działa antykorozyjnie.
Czy folia ochronna PPF na auto może zabezpieczać karoserię przed rdzą?
Otóż tutaj odpowiedź nie jest już tak optymistyczna. Folia PPF przede wszystkim nie ma wpływu na to, co dzieje się pod powierzchnią karoserii, a to właśnie tam rozgrywa się spektakl, którego finałem bywa pojawienie się nieestetycznej, ale przede wszystkim szkodliwej rdzy na powierzchni samochodu. Jeśli oklejenie samochodu folią PPF Warszawa nastąpiło w czasie, gdy procesy rdzewienia już zdążyły się rozpocząć, wtedy folia PPF nie zadziała jak plaster ani inny środek, który zatrzyma lub cofnie rdzewienie. Niekiedy wręcz folia może ukryć problem, doprowadzając do tego, że nie będzie on w porę wykryty, a przez to finalnie trudniejszy w usunięciu. Niestety rdza może rozwijać się nawet pod folią wtedy, gdy ofoliowany został samochód, w którym już były uszkodzenia sięgające głębiej niż warstwa lakieru, czyli do metalu oraz gdy proces korozji już się rozpoczął. Folia nie zapobiegnie procesowi utleniania się, który jest bezpośrednią przyczyną rdzy.
Istnieją przypadki, gdy folia PPF zadziała antykorozyjnie
Mamy jednak tez optymistyczną wiadomość. Jeśli auto zostało ofoliowane „w stanie pełnego zdrowia”, a więc kiedy usunięto z niego wszelkie ogniwa rdzy, a lakier został odświeżony, wówczas folia PPF jak najbardziej zadziała ochronnie i antykorozyjnie. Zabezpieczy ona powierzchnię samochodu przed uszkodzeniami mechanicznymi, a tym samym przed wnikaniem wilgoci do głębszych struktur. Będzie barierą dla czynników atmosferycznych, które degradują nasze auto.
Czy oklejanie samochodu folią należy traktować jako sposób na uniknięcie rdzy?
Podsumowując, folia PPF powinna być elementem strategii zabezpieczania przed rdzą, a nie autonomicznym antidotum na ten problem. Trafiając do naszego salonu autodetailingu Warszawa masz pewność, że przed oklejeniem samochodu folią ochronną, pojazd zostanie starannie obejrzany i sprawdzony pod kątem ewentualnych ryzyk rozwinięcia się rdzy. Ze względy na to, że poza foliowaniem świadczymy również usługi naprawy lakieru: od korekty, po usuwanie głębokich uszkodzeń lakieru na aucie Warszawa, masz pewność, że wiemy o czym mówimy, gdy typujemy,że z konkretnym autem może być problem po oklejeniu.